kent.

Kent i hela mitt hjärta, i alla mina sinnen, varje nerv, varje cell, varje droppe blod, varje tanke, överallt. Fyll mig, fyll mig för fan. Ta mig tillbaka, tillbaka till lyckan. Jag vill höra allt igen, igen, igen, skrika och sjunga med för full hals igen, igen, igen, höja armarna, klappa händerna, skrika och fyllas av Jocke Bergs underbara röst, Samis, Martins och Markus underbara gitarrer, trummor, rubbet. Jag vill ha mer Kent, fyll mig, ge mig.

Vy från ett luftslott, Berlin, Max 500, 400 slag, ååå jag vill höra underbara introt med de underbara trummorna till underbara 400 slag, Columbus, Revolt III, Pojken med hålet i handen, LSD, någon?, Generation EX, Musik non stop, Kärleken väntar, Ingenting, Ensammast i Sverige, Ansgar&Evelyn, Elefanter, Saker man ser, 747, älskade jävla 747, Vinternoll2, Mannen i den vita hatten (16 år senare), och jaa, jag minns inte allt. Jag vill bara höra mer, mer, mer. 

Ååååh, jag vill höra dig sjunga Jocke, sjunga dina underbara texter, din underbara poesi och lyrik, jag vill höra din underbara röst. men ingen är där när, jag vänder mig om... Jag finns här för dig... Och som jag önskar att du var här nu, jag vill bara höra dina hjärtslag... Du stod i givakt med din rygg rak och tog fyrahundra slag... Så håll mig hårt, håll mig älskling nu... och när du i 747 sjunger: "Ni håller oss vid liv", och vi i publiken bara sjunger tillbaka och vet att alla menar det med hela sina hjärtan.

Tre meter från scenen, tre jävla futtiga meter från världens grymmaste människor som spelar i världens grymmaste band. Tre fucking meter från Sami Sirviö som är så jävla cool och som spelar gitarr som en gud och verkligen ser ut som en gud när han spelar. Tre fucking meter från min älskling, min gud, min hjälte Joakim Berg. Jag skiter fan i om du är 37 år Jocke, jag älskar dig och vill gifta mig med dig. Din röst är den finaste jag hört, dina texter är dom underbaraste jag har lyssnat till, och att se och höra dig sjunga ger mig rysningar. Du rör dig så jävla hett, du får igång hela publiken, du sjunger av hela hjärtat och man bara vet att du menar varenda jävla ord du sjunger. Som du sjunger i Berlin; Du är liv. Du är liv, liv, liv, starkt levande och du ger mig liv och lycka. 

Tänk att denna samling människor, Joakim Berg, Sami Sirviö, Martin Sköld och Marus Mustonen, denna grupp, Kent, kunde ge mig så mycket på två timmar. Det här har varit det sämsta året i mitt liv, men dom gav mig bästa kvällen i mitt liv. 2007-11-17 - den bästa kvällen i mitt liv. Jag har aldrig varit med om något häftigare. IGÅR VAR JAG LYCKLIG FÖR FÖRSTA GÅNGEN PÅ MÅNADER, och det är tack vare Kent. 

Vid din sida, är jag säkerheten själv.

Jag älskar, älskar, älskar. Ta mig tillbaka. Vore jag någon annan än jag skulle jag vara så jävla avundsjuk! 
 

     

image43



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0