trotsa, stå emot, håll ut.

Håller på att packa ner allt som inte ska packas ner imorgon, dvs allt som jag ska behålla de kommande veckorna/två månaderna. Varför då? Ska spola tillbaka tiden ca 30 timmar.

Igår ringdes jag hem av min syster, det var bråttom bråttom. Kommer hem och öppnar dörren till världens stank och kaos. Vatten, vatten, mängder med vatten i hela lägenhet, grus i hela lägenheten, växter och haldöda, sprattlande fiskar på golvet. I helgen hade vi precis fått igång vårat akvarium igen, pappa hade lagt ut massa pengar och tid för att få det så fint. Men så självklart går det sönder, på något jävla vänster. 375 liter akvarievatten
i hela jävla lägenheten. Mer än vad det rymms i ett fucking badkar. Olyckligt nog hade vi akvariumet på övervåningen, vilket medförde att både över- och undervåning tog skada. Vi måste byta ut varje golv, kanske att köksgolvet klarar sig. Riva upp skadade delar av väggarna. Fixa förstörda tapeter. Det kommer att ta ca 2 månader alltihop. GUUUUD vilken MYSIG jul det kommer att bli, med uteblivna golv och en massa sega hantverkare, buller och brak. FAN, FAN, FAN. Så imorgon ryker golven på övervåningen, alltså ska allt bort som vi inte "nödvändigtvis behöver". Dom kommer 07.30 imorgon, den dagen då jag faktiskt börjar skolan 15.00. Sovmorgon? Nae, vill jag ha det måste jag hitta någon att våldgästa.

Till råga på allt mår jag pecka, ont i halsen, huvudet är tungt, jag är varm och trött. Orkar inte plugga. Orkar inte packa ner mina saker. Orkar inte ta reda på om jag kan sova någonstans.

Hör visst att matchen har börjat igen. Sverige slarvar hit och dit och har bara 1-1 mot Lettland. Någon som är förvånad? Inte jag i alla fall. Men kom igen Sverige, jag hejar på er ändå. Särskilt Zlatan <3

Min nya filosofi fungerar ibland, ibland inte. Bättre än förut i alla fall. Bättre men inte bra. Men bättre är bättre än dåligt. Trotsa, stå emot, håll ut. När jag tror att jag inte klarar det, håll ut. Fokusera på lyckan. Hör musiken. Kent, kent, kent, älskade kent som räddar mig.

Kontrollera genom att släppa kontrollen. Lös dina problem genom att glömma att de är problem. Ta itu med dem och världen och dig själv med tålamod, enkelhet och medkänsla. Låt tingen vara, låt dig själv vara, låt allting vara och acceptera det som det är. Inget mer. Inget mindre. Inget mer.

Vettigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0