varm, trött.

Jag kastar stenar i mitt glashus
Jag kastar pil i min kuvös
och så odlar jag min rädsla
ja, jag sår ständigt nya frön
och i mitt växthus är jag säker
där växer avund klar och grön
jag är livrädd för att leva
och jag är dödsrädd för att dö
men älskling vi ska alla en gång dö
ja, vi ska alla en gång dö
ja, vi ska alla en gång dö
-
´kent <3

Trött. Trött. Varm, varmt. Jag är varm, det är varmt. Jag är trött i kroppen för att jag har tagit ut mig.Jag är trött på grund av sömnbrist. Upptäckte till min förskräckelse igårnatt när jag skulle lägga mig att min dörr helt plötsligt lyste med sin frånvaro. Jävlarna hade stulit min dörr. Och inte kunde jag sätta tillbaka den. Så jag vaknade till jävla helvetes tredje världskriget där nere när dom slet och slog sönder golv därnere. Jag fick sex timmars sömn istället för planerade underbara åtta och en halv. Jag vaknade och var arg, på helt fel sida.

Dagen i skolan har varit okej. Vet inte vad man ska säga om den. Konstig på något sätt. Som om det inte alls hände någonting. Direkt efter skolan tog jag bussen till vilbergen. Där sprang jag. Sprang, sprang, sprang. Det var inte alls behagligt, det var inte roligt, det var jobbigt, men det var något jag ville. Jag vet, jag är sjuk. Inget nytt.

Att sedan släpa sig hem med ett par ben som sprungit elva jävla kilometer med en tung väska bestående av tusen skolböcker och träningskläder var ingen höjdare. Helt seg i hela kroppen, men framförallt huvudet eftersom att kostintaget inte varit perfekt idag. Hemma däckade jag i soffan.

Jag är varm. Jag är trött. Jag har kent. Kent, älskade kent. Jag är helt slut. Jag har musik. Älskade musik. Vänner, älskade vänner. Imorgon kan bli trevligt. Det blir det förhoppningsvis.

Varm, trött, varm, trött.. ska försöka sova. Läsa Min vän Leonard, av superstarka James Frey.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0