vi vill skratta och inte skriva recensioner.

Herregud, har just spenderat "viktig pluggtid" till att kopiera det här sjukt roliga avsnittet ur Bridget Jones Dagbok till Becca på msn!! Men vad gör man inte för att dela med sig av det roliga. Herregud vad mycket man skratta åt en människa som inte ens finns på riktigt. Sjukt kul, sjukt värt äcklig pluggtid för att få någon annan att skratta.

emmak. säger:

20.00 Nu så. Löjligt att ha haft videon i två år och aldrig lyckats spela in någonting. Är ju en fantastisk FV 67 HV Videoplus. Bara att följa bruksanvisningen, hitta knappar osv. Ingen konst

emmak. säger:

20.15. Fnys. Hittar inte bruksanvisningen

emmak. säger:

20.35. Ha! Hittat bruksanvisningen under veckotidning. Då så. "Att programmera videon är lika enkelt som att ringa ett telefonsamtal". Utmärkt.

emmak. säger:

20.40. "Rikta fjärrkontrollen mot videoapparaten". Mkt enkelt. "Ta fram Index". Yyl, skräcklista med "Timer kontrollerade simultana HiHi öjud inspelningar, dekodern som behövs för kodade program" osv. Vill bara spela in Penny Husbands-Bosworths tjat, inte hålla på hela kvällen och läsa avhandling om spionageteknik.

emmak. säger:

20.50. Aha - illustration. "Knappar för IMC funktioner". Men vad är IMC funktioner?

emmak. säger:

20.55. Hoppar över den sidan. Bläddrar vidare till "Timer kontrollerade inspelningar med VideoPlus: 1. Uppfyll kraven för VideoPlus" Vilka krav? Hatar idiotiska videon! Känner precis som när man försöker följa vägskyltar. Vet med mig att vägskyltar och bruksanvisning inte stämmer, men kan ändå inte tro att myndigheter m.fl. kan vara så grymma att de avsiktligt duperar oss. känner mig som oduglig

emmak. säger:

idiot och som om alla andra i hela världen begriper någonting som undanhålls mig

emmak. säger:

21.10. "När videon sätts på måste klocka och datum justeras för exakt Timer kontrollerad inspelning (använd snabbjustering mellan sommar och vinter tid. Klockmeny hämtas med knapp och digitalsiffra 6". Trycker på rött och ingenting händer. Trycker på siffror och ingenting händer. Önskar att idiotiska videon aldrig hade blivit uppfunnen.

emmak. säger:

21.25. Yyl. Plötsligt syns huvudmenyn i TV:n med uppmaningen "tryck 6". Ajajaj. Upptäcker att jag antänvt TV-fjärren av misstag. Nyheter på videobandet. Ringt till Tom och bett honom spela in det, men han säger att han inte kan handskas med video han heller. Plötsligt hörs klickljud i videon och nyheterna ersätts oförklarligt till Blind Date. Ringt till Jude.

emmak. säger:

Hon kan inte heller handskas med sin video. Yyyyl Yyyyl. Klockan är 22.15, nyheterna börjar om en klvart

emmak. säger:

22.17. Kassetten går inte att få in

emmak. säger:

22.18. Aha - "Thelma och Louise" sitter i.

emmak. säger:

22.19 "Thelma och Louise" går inte att få ur

emmak. säger:

22.21 Trycker frenetiskt på alla knappar. Kassetten åker ut och åker in igen.

emmak. säger:

22.25. Har fått i nytt band. Dåså. Bläddra fram "inspelning. Vid Tuner läge startar inspelning vid tryckning på valfri knapp utom Mem". Men vad är Tuner läge? "Vid inspelning från videokamera el dyl. tryck AV prog källa 3 ggr vid tvåspråkig sändning tryck 1/2 och håll intryckt i 3 sek för att välja språk".

emmak. säger:

Gud! Idiotiska bruksanvisningen påminner mig om språkvetenskapsprofessor som jag hade på universitetet som var så medveten om språkets finare nyanser att han inte kunde yttra sig utan att råka i analys av varje enskilt ord: "Idag skulle jag vilja ... formen 'skulle', förstår ni, förekommer år 1570 i..". YYyl Yyyyl, nu börjar nyheterna

emmak. säger:

22.31. Såja, såja. Lugn. Penny Husbands-Bosworths asbest-leukemi-inslag kommer inte än.

emmak. säger:

22.33. Yes! Yeeess! "Inspelning pågående sändning". Det gick!

Yyl. Vansinne utbrutit. Bandet spolats tillbaka, stannat och åkt ut. Varför? Fan också. Fan också! Upptäcker att jag satt mig på fjärren i upphetsningen.

emmak. säger:

22.35. Praktiskt taget hysterisk. Ringt till Shazzer, Rebecca, Simon, Magda. Ingen klarar sin video. Vet bara en som kan - Daniel

emmak. säger:

22.45. Stön. Daniel gapskrattade när jag erkände att jag inte kunde programmera videon. Lovade att spela in åt mig. Nåja, har i alla fall gjort mitt bästa för mamas skull. Soännande och historiskt när bekanta är med på TV.

emmak. säger:

23.15. Fnys. Mamma ringt. "Förlåt älskling, hon kommer inte på kvällsnyheterna utan i frukostnyheterna imorgon. Kan du ställa in videon på BBC 1 klockan sju imorgon bitti?"

emmak. säger:

23.30. Daniel ringt."Öh.. ledsen Bridge. Jag vet inte riktigt vad det blev för fel. Den har spelat in Barry Norman"

emmak. säger:

HAHAHAHAHA

emmak. säger:

säg att du skrattar

beccak- galet jo säger:

HAHAHAHAHA JAG HAR SKRATTAT SEN DU BÖRJADE SKRIVA!!!

Sista träningen med S imorgon. Älskling och jag ska vara gulliga och ta med en påse bullar. Eller något. Plaska i duschen. Sörja i omklädningsrummet. I alla fall se till att det blir ett minnesvärt slut. Hata saker som tar slut.


Kommentarer
Postat av: becca

lova att vi gör om det här?! du är bääääääst

2007-10-18 @ 21:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0