jag tänker

en dröm, en plågsam längtan, en innerlig önskan
en värld, så mycket vackrare än vår
en värld bortom illdåd, grymhet, intolerans
en värld utan tvivel, motsägelser, dömande
en värld präglad av koherens, pålitlighet och omtanke
en värld där man skiljer på rätt och fel
en värld där fienden aldrig kommer för nära, där
ingen behöver vara på sin vakt
en värld av likasinnade
en värld full av acceptans och förståelse, där
vi tillåts vara dem vi är
en värld där vi inte behöver vara rädda, där
alla är lika, där alla passar in
en värld utan oro, en värld full av trygghet och ro
en värld där vi lämnas ifred av mörkret och bara
kan få vara
en värld där vi kan leva utan att behöva tänka,
betvivla, ifrågasätta
en värld där vi kan andas fritt och lätt
en värld där hjärtat bara ler och aldrig gråter

en värld så mycket vackrare än vår, endast
existerande i drömmen, och bortom vårt
förstånd. 
 


jag vet inte hur många gånger du har räddat mig, hur många gånger du alltid har fått mig att klamra mig fast när jag bara vill släppa taget, eller hur många gånger du alltid har funnits för mig. du hjälper mig att tro, att hoppas och hjälper mig att lära hela tiden. jag är så evigt tacksam för att du är min mamma, och jag älskar dig så

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0