just another day.

jag vaknade sju imorse. kunde somna om efter en kvart. vaknade nästa gång åtta, och då var det kört. min klocka hade jag ställt på nio. men som vanligt totalvägrar min kropp att låta mig få mer än 7-8 timmars sömn. hann i alla fall se ett one tree hill avsnitt innan simona kom och plockade upp mig. tillsammans med a. frank och cissi satt vi hemma hos s och bestämde lite, medan vi åt goda mackor. trevligt var det.

blev en lång promenad hem, tog ett varv kring strömmen också. egentligen pisstråkigt väder att promenera i, men med underbar musik i öronen fungerar det bra. man hinner tänka en hel del när man tar promenader, vilket kan vara bra och dåligt. jag försökte peppa mig själv, vilket inte är så lätt eftersom mitt irrationella jag fortfarande finns kvar och stör mig. förnuftiga e och irrationella e bor i mig. gissa vem som är starkast?

jag blir så trött på det här. jag är trött på besvikelser. trött på att göra mig besviken. trött på besvikelser på människor och besvikelser på världen. jag vill inte göra så här. innerst inne vill jag inte det. men jag gör det ändå. varför? är det på grund av saker som hänt tidigare? är det på grund av något som någon har sagt till mig tidigare? är det på grund av att det är så samhället fungerar idag? det gör mig ledsen, för det är så fel. varför man så här?

jag måste plugga idag. jag måste fatta matten, för jag har prov tisdag efter lovet. jag måste göra den där psyk-uppgiften som ingen annan behöver göra (thank you very much tw). jag måste egentligen ta kort till mitt cv, addressera kuvert och förbereda för att skicka iväg mina jobbansökningar. det är en massa måsten. men jag har lov. jag vill inte göra sånt.

varför känner så många att man önskar att man vore en annan? det är så fel, det med...

ikväll ska vi i alla fall fira min gudmor/moster som fyller 50. ska i alla fall bli trevligt det, få lite annat roligt att tänka på. träffa lite släkt som man inte gör så ofta. jag gillar min släkt, tack och lov.

image108
var är tjejen som aldrig brydde sig om fel saker? var är tjejen som trodde på sig själv? var är tjejen som inte var så allvarlig? var är tjejen som bara kunde ta med sig bollen ut på gatan och sedan stå där hur länge som helst, dag ut och dag in? var är tjejen som visste vad hon ville, men som kunde hålla det på rätt nivå? var är tjejen som mådde bra? varför försvann hon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0