get a grip, my friend.

Dags att börja jobba igen, dags att på nytt försöka ta tag i sig själv. Nu har jag bestämt mig för att jag varje dag ska skriva upp tre positiva saker med mig själv i bloggen. Jag ska lära mig bli positiv och jag ska verkligen lära mig sluta älta allt negativt. Det som har hänt är historia, som tw säger, det går ändå inte att ändra på. Så varför grubbla på det egentligen? Jag ska verkligen försöka bli bättre på att leva i nuet. Jag vill förändra mig, så nu ska jag försöka. Jag vill, så då ska det gå. Går om man vill. Jag vill.

Tre positiva saker då. Hm. Nej, vi gör så här, jag mjukstartar lite. En positiv grej om mig själv och två positiva saker som har hänt under dagen får duga. Det blir bättre.

Positivt med mig själv då. Hm... okej, jag är i den bästa fysiska form jag någonsin har varit i just nu. Jag har aldrig varit så löpstark, aldrig så uthållig, aldrig så fysiskt stark, som jag är just nu. Det är väl det ända positiva med min skada; jag blev grundtränad, och jag gav mig fan på att bli ordentligt vältränad till när jag skulle komma tillbaka till fotbollen. Fan vad nytta jag har det nu på vinterträningen. Mentalt är det underbart att kunna känna sig stark och att man orkar.

Två positiva saker med idag, inte så svårt. Jag har varit på stan med Anna och Karin, en mycket trevlig runda. De lånade bok på biblioteket, och jag köpte en tavla på ronaldo som är riktigt snygg. Vi hade roligt tillsammans, dom gjorde min dag mycket bra, även om den inte är slut än. Nästa positiva grej har inte inträffat än, men jag vet att det alltid är något positivt när Joel kommer hit :)

Egentligen borde jag plugga nu, och det ska jag. Ska bara svara på en kul lista som jag har snott, bara för att jag vet att rebecca k älskar listor om mig.

Om mig
namn:
Emma Kanerva
kön: Kvinna
ålder: 17
nickname: Kanerva, duger det?
hårfärg: Brunett för tillfället. Mörkblond på riktigt.
ögonfärg: Blå/grön

mest nöjd med? Min järnvilja och målmedvetenhet
minst nöjd med? Min fucking prestationsångest
skostorlek? 39-40 (big foot)
glasögon? Nää
har du några piercingar/tatueringar? Nää


ÖVRIGT
vad gjorde du förra sommaren:
Jobbade på smullis, blev en löparnörd, träningsnarkoman, deppade för att jag inte fick spela fotboll och umgicks (för lite) med min vänner
svär du för mycket: Jag tror nog det.
när duschade du senast: Imorse
vilken färg är det på dina byxor just nu: Blackie
vilken färg är dina underkläder: Blå
vilken låt lyssnar du på just nu: Sunshine
vad var det sista du sa: "Hej då"
vad är brevid dig just nu: Min fina svarta vattenflaska med vit tejp på
hur ser ditt skrivbord ut (till datorn): Träskiva i björk med svarta ben
vad var det sista du åt: Skol-äckel-mat. Potatis och farmarbiff.
vem vill du spendera resten av ditt liv med: Mina närmsta
har du en lavalampa: Japp, tio stycken
hur är vädret just nu: Lite snö, kallt
vad gjorde du igår natt: Kollade på för många One Tree Hill-avsnitt
vem pratade du sist med på telefon: Joel <3
vad gör dig glad: Det finns nog faktiskt ganska många saker :)
vart skulle vilja du åka: Till fjällen och åka blades!
för att shoppa: Är inte på shoppinghumör
för att festa: Mm, fyller 18 om sju långa månader =/
för att ha sommar: Vet inte faktiskt
vill du ha barn: Inte just nu, men antar väl att jag ändrar mig
vad ska dom heta: Ramos och Yrrol
Favoritcafé: Fräcka eller Kuriosa
Favorittidning: Har ingen
vad är det bästa med vintern:
Mysig och fin när det är fin snö ute
Favoritplagg i garderoben just nu: Mjukisar
Vanligaste färgen på mina kläder: Vit tror jag
I höst kommer jag att gå klädd i: Det är långt kvar dit, inte fasen vet jag
Men absolut inte i: Jeans med hög midja
Mig själv med tre ord: Målinriktad, ambitiös, fotbollsgeek
Jag tränar: Fotboll och gym
Höger- eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: Beslutsam att förändra mina dåliga sidor (Är det humör?)
Är det nåt du absolut inte äter: Kålpudding, ärtsoppa, blodpudding, pyttipanna, broccolli.. aa, massa!
Kläder just nu: Trosor, bh, strumpor, svarta jeans, vit t-shirt
Fisk eller badkruka: Fish
Spelar du nåt instrument: Inte längre
Morgon- eller nattmänniska: Nattuggla absolut
Sparare eller slösare: Lagom mellanting
Har du några homosexuella vänner: Hm, ingen av de närmsta i alla fall
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Självklart
Hur många barn vill du ha när du blir stor: Vet verkligen inte. Max två tror jag.
Bio eller promenad: Ge mig bägge
Är du kittlig: Som fan :P
Rädd för insekter? Uuusch, insektsfobi!
Största svaghet: Mitt fucking psyke
Det här är jag bra på: Jobba hårt för det jag vill ha/uppnå
Bästa bok? Oj.. Systrar i jeans ligger högt upp. Tusen små bitar också. Hm, svårt.
Chips, morötter eller godis? Choklad och inget annat!
Pizza eller hamburgare? Inget av det
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Funderar på en tatuering, om jag kommer på något som kan ha betydelse för mig livet ut
Stökigt eller välstädat? Älskar ordning, hatar att städa
Gillar du att sjunga? Njae
Anser du att du är stark? Fysiskt i alla fall
Använder du knark? Nej, kommer aldrig göra heller
Kaffe, te eller inget? Inget
Har du en besatthet? Ja, fotboll och träning
Vem är din bästa vän? Bäx, Käx, Anna-tjockis
Svart eller vitt? Vet verkligen inte
Mjukt eller hårt? Mjukt va?
Homo eller hetero? Starkt hetero
Höger eller vänster? Höger eller vänster vad?
Stor eller liten? Haha, nu vet jag inte vad jag vågar svara
Loket eller Oldsberg? Öh?
Göteborg eller Stockholm? Göteborgare är mysiga
Landet eller storstan? Innerst inne lantis
Kram eller puss? Kan man inte få bägge?
Vagn eller buss? Vad för vagn menar man då?
Hyrfilm eller bio? Beror på humöret
Gräs eller grus? GRÄS
Piggt eller opiggt? Piggt!!
Pasta eller potatis? Pastalover
Tjänare eller tjäna? Vad är skillnaden?
Is eller mjukglass? Mjukglass
Natt eller dag? Natt
Felix eller Heinz? Heinz, men hemma är det felix
NK eller Myrorna? Inget?
Marsvin eller hamster? Haha marsvin är ju as fula
Rakad eller orakad? Rakad
Biffig eller slank? Lagom biffig
Blåögda eller brunögda? Bluee
Popsnöre eller sportfåne? SPORTFÅNE
Naken eller pyjamas? Pyjamas (om det betyder stor t-shirt)
Linda Skugge eller Linda Rosing? No idea
Peter Stormare eller Peter Jihde? Don't care
Champagne eller ramlösa? Är inte något fan av något av det
Se filmen Festival eller stirra in i en vägg 90 min? Ofta jag skulle stirra in i en vägg 90 min. Vad handlar festival om?
Bakispizza eller bakischirre? Nada
Förfest eller efterfest? Förfest
Engångssex eller engångstallrik? Engångstallrik
Plastbestick eller plastbröst? Jag väljer nog besticken
7-eleven eller Pressbyrån? Aldrig varit på seven
Glasögonorm eller linscooling? Lins ;)
Plugga eller jobba? Vet inte, beror ju på vad för jobba
Planka eller pröjsa? Planka? Eller?
Yngre eller äldre? Vad pratar vi om?
Lång eller kort? Långa killar är snyggt
Om du träffar någon som du blir förtjust i och han/hon talar om för dig att han/hon är rasist/nynazist...Skulle du fortsätta dejta honom/henne? Föööga tveksamt
Om någon sviker ditt förtroende; kan du förlåta sånt? Beror på vem vad hur
Tycker du om ord? Va? Cp
Nämn namnet på en tennisspelare? Björn Borg
Finns det någon du ogillar starkt? Någon kanske
Är du bra på att be om hjälp eller är du en sån som hellre reder dig själv? Försöker själv så gott det går, men visst kan jag be om hjälp
Är du svartsjuk? Kan väl känna styng av det, men inget märkvärdigt
Vad gjorde du igår kväll? Tränade skiten ur mig med mina underbara lagkamrater
Tycker du homosexuella ska få gifta sig i kyrkan? Självklart
Använder du bokmärke eller gör du hundöron? Hundöron har jag aldrig hört förut, haha
Finns det någon bok du önskar att det gjordes film av? Tusen små bitar
Tyckte du om att gå i skolan? Stryk arbetsbördan och jag gillar det
Vilket ämne gillade du bäst när du gick i skolan? Idrott/fotboll
Vilket ämne gillade du sämst när du gick i skolan? Svenska B!!
Minns du någon speciell person (lärare, kompis, annan personal) från din skolgång? Kalle Främberg glömmer jag aldrig.
Har du fortfarande kontakt med någon från din klass? Jepp
Tycker du det var bra att den 6 juni blev röd dag? Nej, jag ser ingen anledning till att den ska vara röd.
Vilket jobb skulle du aldrig kunna tänka dig ta? Jobba med idrottsskador kanske
Hur tror du att du skulle reagera om en mycket närstående "Kom ut ur garderoben"? Lite förvånad såklart, men jag är en tolerant varelse
Om du hittar en femma på gatan, plockar du upp den? Kanske, om jag orkar
Tror du att vi är styrda av ödet eller har vi en fri vilja? Tror absolut inte på ödet
Vad är det första du tänker på när du vaknar? Undrar vad klockan är
Är du troende? Inte ett dugg
Ska kvinnor kvoteras till höga poster inom näringslivet? Sluta generalisera kvinnor och män. Finns "bra" och "dåliga" av bägge könen
Tycker du om stearinljus? Mm, myyys :)
Använder du hårbalsam? Till mitt trassliga hår? Ja, det är ett måste
När blir man vuxen? När man blir det
Vilken färg har din tandborste? Blå
Har du lök i köttbullarna? Hatar lök
Hav eller sjö? Kvittar
Har du någon skrivare? Japp
Har du någon scanner? Japp
Vad har du för väckarklocka? Mobilen
Hur ofta klipper du tånaglarna? När de blir för långa 
Har du hår på ryggen? Eh, nae
Har du betalat månadens räkningar? Har inga räkningar, woho!
Använder du hudlotion? Japp
Har du åkt ambulans någon gång? Nae
Sötlakrits eller saltlakrits/salmiak? HATAR lakrits
Äpple eller Päron? Vet inte. Äpple tror jag
Äter du fiskbullar? Låter äckligt som fan, men har aldrig ätit det
Svettas du mycket? Jo, när jag tränar.. men det är väl normalt?
När klippte du dig senast? Strax innan jul
Vad kollade du senast hos doktorn? Mina fucking ljumskar
Har du fått riktig massage någon gång? Mm, jävla armbågar och shit. Ingen spamassage inte.
Lever din mormor? Jaa! :)
Har du varit med på TV? Östnytt, två gånger, haha
Vad BORDE du göra istället för att sitta och svara på frågor just nu? PLUGGA
Är du en Besserwisser? Skulle jag inte påstå
Kan du dricka mjölk som "gått ut" för 3 dagar sen? Aldrig
Beskriv din humor? Varierar lite, beroende på vem man är med. Trötthumorn är riktig låg. Kan även skratta högt själv åt saker som jag får upp i huvudet. Skrattar ofta när man verkligen inte borde/får/ska.

image100


Kommentarer
Postat av: bk

buss elle vagn? barnvagn såklart!! nu ska jag också svara på dom här frågorna :)

2008-01-23 @ 13:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0