exposed.

svartsjuka
svart`sjuka subst. ~n
ORDLED: svart--sjuk-an
* plågsam känsla av att inte vara lika omfattad av en persons kärlek, vänskap eller uppmärksamhet som någon annan.

först var det som att ta sig högst upp på en trampolin. ju högre man klättrar, desto mer samlar man på sig och desto tyngre går det att ta sig upp. väl däruppe är man försvagad och skör, och det finns bara två alternativ. det ena är att vara kvar i det som tynger ner en. det andra är att hoppa, med förhoppningar om att det ska lösa sig.
jag stod däruppe, rädd och skör. jag hoppade. det blev inte som jag hade tänkt mig, jag föll på magen.

du sa inte det jag ville höra. du sa nästan inget alls. inte till mig, bara till någon annan. jag vet att man inte kan spola tillbaka tiden. men ibland suger det bara att få såna förhoppningar om något. men det är som vanligt, det visar bara att inget varar förevigt. jag känner mig bara så jävla dum och blottad.


If you've ever been alone in the dark blue
If you've ever been alone you'll know



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0