positiv.

ja, idag är jag positiv. vaknade dock tidigare än vad jag hade velat imorse (surprise), men det gjorde bara att jag fick tid att ta en helt underbar morgonpromenad med bra musik runt strömmen. det där med morgonpromenader är nog min nya grej, mycket bra sätt att starta dagen på.

efter det har jag varit hos min kära sjukgymnast helena, optimisten själv. hon har bra inflytande på mig, eftersom hon alltid lyckas få allt negativt till något positivt. så jag vill säga alla att jag faktiskt nu har kommit på att även om jag saknar det vi två en gång hade, så kommer det så mycket annat positivt ur att det är slut. om man bortser från mina känslor i alla fall. men som så mycket annat kommer det att gå över. allt löser sig. det är bara att jag fokuserar på annat i mitt liv.

avslutade religion b idag - greeeeejt! hade redovisning och har lämnat in uppdraget. tack och adjö intressanta, men dock så luddiga, religion b. allt jag har kvar i skolan nu är ett engelska prov imorgon på det tal jag höll förra veckan och ett maffigt fotbollsprov på onsdag. pratade med t.w. idag om det projektarbete jag vill göra i trean, och han tyckte det var en bra idé. jag blev jätteglad, för det är något jag hemskt gärna vill (det ska bli ett projekt om min individuella fotbollsutveckling). jag vill ha onsdag klockan elva, för då har jag sommarloooooooooooov :)

onsdag verkar bli en bra dag, om man ska fortsätta i samma positiva spår. om jag får som jag vill blir det picknick i folkparken, med underbara 23 graders värme och sol, istället för skolans vidriga pyttipanna. på kvällen har vi match mot lfc i östgötacupen, och även om vi kommer få storstryk tycker jag att det ska bli jätteroligt. 

nu ska jag äta och fortsätta se på min favoritfilm - pearl harbor. sedan blir det träning, och ikväll kommer rebecca k hit. en riktigt bra dag, med andra ord. jag hoppas hon är förberedd på att hon ska hjälpa mig att piffa till min blogg, för den ska fan inte se så här dyster ut nu när det nästan är sommar

puss och hej från en positiv emma :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0