it's a beautiful day.

min rubrik kanske är lite förvirrande, för visst är vädret extremt deprimerande. men är det ändå inte ganska fint att vädret kan vara skit, att man kan ha en grym träningsvärk så att man knappt kan gå, att man har en seg dag med plugg och ett ännu segare träningspass på gymmet, för att komma hem med näsan begravd i skolarbete, och ändå känna sig så munter?

som sagt, träningsvärken från i söndags är hemsk. igår tyckte jag att det var fruktansvärt (jag är inte alls van vid träningsvärk av någon högre grad, händer ytterst sällan), men idag har jag varit desto mer invalid. min rumpa kapitulerar nog snart, det enda som inte gör särskilt ont är att ligga ner. sitta är hemskt, för att inte prata om att gå. eller böja sig ner och ta på sig strumpor. usch. snälla gå över till imorrn, jag avlider! jag är inte gjord för träningsvärk, jag blir gnällig.

idag hade jag som sagt min första körlektion, det gick galant. nästa vecka ska uppkörning, teoriprov och halka bokas :)

hedda-veckan fungerar bra (inspirationen fick karin och jag från hedvig lindahl, vem annars?). det roliga är att jag knappt har behövt anstränga mig. jag känner mig positiv som aldrig förr. när det är jobbigt fokuserar jag på roliga saker, och får därigenom mer ork. jag är glad, och jag älskar att vara glad :)




och jag älskar det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0