the start of something new.

något gammalt, något nytt. slutet på något, början på något nytt. igår kände jag väl mest av den där vanliga ta-slut-ångesten (jag har väldigt svårt för slut av alla dess slag) och jag kände mig riktigt sorgsen. efter samtalet var det en tung sten som föll från bröstet, det var bara lättnad. sedan kände jag mig ledsen när jag tänkte vad för underbara minnen jag har i eneby, och vad jag verkligen lämnar.

men idag var det annorlunda tänk (behövdes en så gott som sömnlös natt för att komma dit). slutet innebär alltid början på något nytt. jag lämnar något bra, men det är ju för att hjärtat och magen säger att det jag går till är bättre. ibland behöver man bara något nytt, ibland kan det miljöombyten göra mycket. jag tror att det här gynnar min utveckling och min motivation bäst. det var nervpirrigt, läskigt och roligt på samma gång den fjärde november, cirkus kvart i fyra på eftermiddagen. jag har skrivit på för smedby och jag tror att jag kommer få det bra :)

idag var ett typexempel på ett av de ögonblicken vi upplevde mer förr än nu. vi fyra och skrattattacker. man mår så bra av att skratta. man mår bra av att ha vänner.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Så vad blir veckans planer? Badhuset, skogen eller sexorgie? :P

2008-11-04 @ 23:15:52
Postat av: The Godfather

Grattis igen Emma. Jag hoppas att det blir ett bra beslut. Jag TROR att det är det! Dessutom spelar du ju nu på en plan nära där vi bor, så Viggo och jag kommer nog att köpa säsongsbiljett.

2008-11-07 @ 11:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0