yo, tonight we're looking for reasons.

hm, jag är totaldissad på msn (förutom min syster, enda lojala människan tydligen!). jag har skrivit till fyra personer, varav tre visar status online. har jag fått svar? icke. vad kan detta bero på? jag har mina funderingar. beror det på att:

1. mina meddelanden kommer inte fram?
2. jag är en tönt? jag kanske är fruktansvärt tråkig att skriva med, och nu har alla fått nog.
3. jag har en skräckinjagande visningsbild? (skumt, för jag har precis bytt bort hulken-bilden. kanske är mitt verkliga jag läskigare än en stor, grön och argsint snubbe?)
4. mitt personliga meddelande ('jag är snart där') tolkas som att jag är på väg till dem jag skriver till? det skulle i och för sig få fart på dem, för alla vet ju att jag kräver kliniskt rena bostäder och en kopp te när jag hälsar på någon? (att jag hatar te har väl ingen betydelse?)
5. mina föräldrar betalar alla mina msn-kontakter för att de ska skriva till mig. nu har betalningarna upphört, och nu vet jag vilka mina riktiga vänner är - INGA!

jag själv tror på nummer 6. kan ni inte hitta nummer 6? inte jag heller. säg till när ni hittar den.


det är skumt, samtidigt som det inte är det. tänk att något som är så nära kan kännas så långt bort, som h. sjunger. han har ju rätt i det. det som får mig till lite illa mods är att om man saknar något som finns tillgängligt, borde man inte ha skyldigheten att göra något åt det? jag vill, men då kommer den andra rösten fram. låt det bara vara, det är inget onaturligt. människor som är menade för varandra finner alltid varandra i slutet, sägs det i film. jag får hoppas på att jag är med i en film. filmen får gärna börja gå mot sitt slut, för jag vill ha det som förr igen. jag vill känna mig hel.


medans jag har skrivit allt det här har två av de fyra dissarna svarat mig. otroligt!


Kommentarer
Postat av: Din blinde vän

Emma Kanerva byt design! Jag kan inte läsa vad du skriver, nördglasögonen klarar inte av det här mörkret!

2008-11-17 @ 17:13:52
Postat av: Din blinde vän

Emma Kanerva byt design! Jag kan inte läsa vad du skriver, nördglasögonen klarar inte av det här mörkret!

2008-11-17 @ 17:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0