nobody said it was easy.

jag kan bara inte låta bli vissa saker. jag och mina idéer, säger jag bara. ibland undrar jag vad jag utsätter mig själv för, varför jag gör det så jävla svårt. kanske för att jag gillar utmaningar, kanske för att jag aldrig förut klarat av att nå ett specifikt mål. jag har halkat ur spåren just nu, men idag kom jag på att det finns ju inget som säger att det inte går att hoppa tillbaka. jag har ju min tjurskalliga envishet (som många tycker om att påpeka), och nu vill jag verkligen lära mig använda den till något bra. kom igen nu mig själv, jag fixar det här. jag ska bara bestämma mig först, sen verkligen vilja det, och sen genomföra det. bestämma, vilja, tillämpa. jag kan om jag vill.

livet är inte lätt. det går alltid upp och ner, kommer förmodligen alltid att göra. jag är i alla fall glad att jag mer och mer har lärt mig hantera motgångar bättre. innerst inne vet jag ju att det alltid löser sig, alltid. ibland tar det tid, ibland inte. ibland känns det bara mörkt, ibland ser man ljuspunkter. ibland är det ganska lätt, ibland är det bara svårt. men för att citera coldplays egen chris martin; ingen sa att det var lätt. mm, den mannen kan sina visa ord.

And tell me you love me, come back and haunt me
Oh and I rush to the start.
Runnin' in circles, Chasin' up Tails
Comin' back as we are

Nobody said it was easy,
Oh it's such a shame for us to part.
Nobody said it was easy,
No one ever said it would be so hard.


...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0