let's get deep.

lite funderingar idag.


ibland känns inte saker riktigt som det brukar. det är inget nytt eller konstigt med det, såna perioder väntar alla. ibland är det bara tillfälligt, vilket jag oftast tar för givet att det är. men idag slog det mig att det kanske är på väg att bli annorlunda - att det är förändring i luften. jag vet inte vad jag ska tro riktigt och jag vet inte om jag mår bäst av att inte tänka på det. men jag är rädd för att det handlar om förändring just den här gången. och just den här saken får bara inte förändras.

i vanliga fall är jag ganska öppen för förändringar, tror jag. många ser det som en positiv inställning, och på sätt och vis kan jag väl säga att jag håller med. men jag har tänkt på att människor som fruktar förändringar, är oftast människor som trivs väldigt bra med sin tillvaro. är man inne på det spåret borde det betyda att jag inte är nöjd med min tillvaro. om jag tänker efter så tror jag ändå att jag alltid har varit det, men ändå känt det som att något har saknats. jag strävar alltid efter något. jag strävar efter något nytt, jag strävar efter prestationer och jag strävar efter just förändring. det är väl det som är livet, alla strävar efter självförverkligande. jag tror bara att vissa är mer medvetna om det än andra, och att det är mer viktigt för vissa än andra.

jag borde vara glad för min vilja, den har tagit mig långt genom åren och gett mig väldigt mycket. det är bara det att på senare år känns det som att den har gjort mer skada än nytta. jag vill inget hellre än att vara nöjd, och jag försöker verkligen att njuta av det jag har. men jag kan inte skaka av mig den här känslan av att jag vill ha mer, att jag vill något annat. mitt liv just nu ser absolut inte ut som jag velat ifall jag hade fått bestämma, saker visade sig bli helt annorlunda än vad man kunnat tro. jag visade mig vara riktigt annorlunda. om jag för några år sedan hade fått se mig i mitt liv nu vet jag inte vad jag hade tänkt. det är konstigt att man kan ha det så bra och ha så otroligt svårt att känna sig nöjd och ha svårt för att känna sig lycklig. det är konstigt att man kan ha det så bra, men att det ändå fattas något.

vem?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0