almost eighteen.

jaa, det är min sista kväll som 17-åring. jag tänkte att det då också
kunde vara på plats med ett sista inlägg som 17-åring. vad är det
man borde skriva? borde man skriva om det som har varit, eller
om det som komma skall? eller kanske det som händer i mitt liv
just nu?

det som har varit känns ändå inte så aktuellt. hänt har ju hänt
liksom, och jag föredrar att inte gå tillbaka och titta på det för
mycket, för då tappar jag lätt fokus på det jag har nu och börjar
längta efter det som varit, eller önskat att saker hade blivit
annorlunda.

just nu känns det väldigt upp och ner, men jag börjar ändå
känna att jag har lite mer kontroll på saker nu. skolan blir
mycket, men inget är ju omöjligt. jag är rädd då och då för att
halka tillbaka i gamla dåliga saker, men jag hinner ändå hejda
mig själv i tid. tror jag i alla fall. jag försöker lära mig se mig
själv och tillvaron på ett bättre sätt, ett sätt som gör att jag kan
vara nöjd och må bra med mig själv. då kan jag slippa oroa
mig för massa skit som tar en massa energi ifrån mig, för
det gör det verkligen. jag har många vänner jag tycker om, tre
riktigt speciella vänner. önskar ibland att man vore till mer
hjälp, känns som att jag borde kunna tillföra mer med tanke
på vad dom gjorde för mig en gång. jag är utan partner, men
jag letar inte. kärlek letar man inte efter. om jag är menad att
ha någon så kommer väl denna någon till mig förr eller senare.
och han ska tycka om mig för den jag är och jag ska inte behöva
oroa mig.

imorgon är det som sagt dags, dagen jag längtat efter så länge.
går till skolan till halv fyra (jippi) sen så kommer jag bli firad av
familj, släkt och vänner. omringad av människor jag tycker om, 
det gillar jag. den 3e oktober, då jäklar blir det fest och utgång :D 



bästa som finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0