back on track.

nej, nu tar vi tag i det här igen. inte för att det skulle vara något sorts tvång direkt, utan mer bara för att jag har saknat att få blogga. jag vill kunna sväva ut ibland, och det kan ju bli lite fel i bilddagboken. har ändå aldrig några nya bilder att lägga upp där i och med frånvaro av digitalkamera (eller bra kamera på mobil).

jag har haft en väldigt lugn och skön helg, samtidigt som jag varit igång och gjort saker hela tiden. det har behövts, för lite filosoferande i lugn och ro kan ge en del nya och bra insikter. jag börjar se över hindrena och jag börjar leta efter olika alternativ till vissa saker. jag försöker fundera ut vad jag vill. jag vet en sak jag vill. jag vill kämpa mig igenom de sista 8 månaderna i skolan och sen få stå där stolt och lycklig på studentdagen. stolt för att jag klarade det när det var som jobbigast, lycklig för att jag äntligen är fri. nu låter ju det väldigt naivt såklart, som om jag tror att jag kan göra vad jag vill för att jag har slutat skolan. så är självklart inte fallet. jag menar mer att det kommer att bli spännande att börja en helt ny fas i mitt liv. jag har ingen aning om vad som väntar, jag vet bara att livet väntar på mig och att jag verkligen har makt att påverka hur det ska se ut.

mamma och jag har ett roligt projekt som väntar oss, som tar plats mellan v.41 och v.51. måste först kolla med min idrottslärare om projektet godkänns, vi håller tummarna. men tror nog att vi gör ett seriöst projekt ändå mamma och jag, för vi båda är jättepå! skitsvårt men en riktigt rolig utmaning för oss :)

nej, nu väntar skolarbete på mig. efter det en löprunda i det underbara vädret, jag ska jobba, jag ska spela tennis med bror och jag hoppas på kvällspromenad med bäx.

byee.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0