lugnet innan stormen.

min loggbok är fullsmockad. projektarbete, hälsoprojekt (idrott&hälsa b), filosofi, psykologi, franska och geografi. ja, visst låter det hemskt? det är det också, riktigt hemskt. men det är bara att bita i det sura äpplet och göra det bästa av det!

det är skönt, för jag känner att jag börjar få mer kontroll på läget igen nu. inte bara över skolan och sånt, utan allt. som jag sa, jag börjar få en uppfattning om vad jag vill sträva efter och vad jag ska göra för att ta mig dit. trots att det känns som att så mycket står still så vet jag att det är saker på gång, jag tror att det kan bli en hel del förändring snart. jag tror att jag är rätt öppen för förändringar som person, oftast längtar jag efter nya händelser och nya "faser" i livet. kan ju tolkas som ett tecken på att jag inte är nöjd med vad jag har, men det kan också tolkas som att jag är nyfiken och har aptit på livet.

jag längtar efter förändring. jag längtar efter när frågetecken slätas ut och jag längtar efter att få ta itu och jobba med vissa saker. att vara passiv är inte något som passar mig. är något fel vill jag ändra på det. vill jag uppnå något så jobbar jag för att uppnå det. vill jag att det ska bli bättre försöker jag få till någon form av förändring.

efter en massa pluggande tänker jag nu göra mig förtjänt att att somna till en film :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0