jag är en saknande vampyr.

Du vet jag vill bli din
Och ingen annan kommer in, hjärtat gör mig blind
Hela världen är så underbar om man är korkad tom och glad...

jag lyssnar, om och om igen.
jag kan fortfarande inte släppa taget, jag kan inte förstå och jag kan
inte börja på något nytt.
den här känslan av overklighet och olustighet gör mig galen.
de sista dagarna har känts konstiga, grå och lite tomma. var är alla
människor, var är alkohol, sång, dans, ömma fötter och påsar under
ögonen?
jag lyssnar på "jag är en vampyr" om och om igen, och varje gång
känns det lika äkta. det känns som att vi står där på flaket igen och
sjunger av lycka, det känns som vilken kväll som helst på student-
veckan.
jag kommer aldrig att glömma veckan, för det blev verkligen en av
de roligaste veckorna i mitt liv.
nu börjar något nytt, vi ska aldrig mer tillbaka. dags att fatta det nu.
nya jobbansökningar, arbetsförmedlingen, sommarjobb och en
oviss framtid väntar.
jag har ingen ångest, för det känns snarare spännande.
snart kan jag njuta av det, så snart när jag slutar längta tillbaka
till studenveckan.
det kanske tar ett tag.

   
   



our beloved fantastic four.


Kommentarer
Postat av: The Godfather

Tänk inte "arbetsförmedling". Tänk "utbildning".



Tänk positivt!

2009-06-15 @ 17:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0