blandat.

idag har jag kollat på fotboll med systrarna waerme.
tänka sig att man gör sig besväret att åka ända till
deprimerande ryd i linköping, för att få titta på sina
kompisar. kenty slog eneby med 4-0. kanske inte
den mest underhållande matchen, men sen när
blev träningsmatcher underhållande? det var ändå
kul att se kakan och tjockisen, och jag hade ju
faktiskt bra sällskap.
fast det var otroligt kallt. jävligt kallt faktiskt.
jag fick ju också ett roligt telefonsamtal. jag har
nämligen fått ett sommarjobb, lite lättnad nu.

väl hemma har jag varit både duktig och inte så
duktig. jag har pluggat träningsläran, så nu kan
jag alla muskler jag ska kunna. jag vet var de sitter,
jag vet deras namn på latin, jag kan ursprung och
fäste och jag kan deras funktioner.

breda ryggmuskeln heter t ex latissimus dorsi.
ursprung: bröstkota 6-12, bakre delen av höftbens-
kammen, korsbenet och revben 9-12. fäster under
den lilla främre knälen på överarmen. bakåtpendlar
och inåtroterar armen. det här är grejer det!

dock har jag inte gjort någon franska (men jag har
ju ändå städat toan och handlat med pappa), utan
det blev att titta på de två nyaste avsnitten av 24
istället. micket spännande, klart att jag måste
prioritera bort franskan. får sitta uppe sent imorgon
kväll antar jag, för den ska vara klar på måndag.
så kan det också vara.

nu ska jag gå ut, för rebban k hämtar mig. vi ska
till cissi på myskväll, we like!

over and out, som anna brukar säga.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ah var har du fatt sommarjobb?! PUSS PUSS

2009-03-08 @ 10:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0