bygg något vackert eller krossa allt.

förutom att min torsdag började grymt och smärtsamt,
har jag haft en riktig bra dag.
mycket tack vare att jag var ledig från jobbet idag.
mycket tack vare pappa.
mycket tack vare fotvård.
mest tack vare lite lugn och ro att tänka igenom saker.
livet är lättare att leva i nuet när man är ledig.
*
har spenderat den sista halvtimman med att läsa igenom
gamla blogginlägg, från november och december -08.
det är alltid kul att få sig en reminder om hur livet var
ett år tidigare.
för ett år sedan hade jag inte körkort, jag gick fortfarande
på gymnasiet och jag hade inte träffat daniel.
saker som känns självklara nu.
något som lyser igenom de gamla inläggen är hur osäker
jag var, hur mitt mående var som en galen berg- och dalbana,
hur roligt det var med fotboll, hur mycket jag lyssnade på kent,
men framförallt hur viktiga mina vänner är för mig.
i nästan varje inlägg skrev jag om mina vänner.
det gör mig glad att kunna säga att de än idag är mina vänner
som betyder oerhört mycket för mig. vi har slutat skolan, vi
spelar i olika lag, har olika jobb/studier, bor på olika platser,
men vi fyra är fortfarande vi fyra.
*
lyssnar som en tok på kents nya album.
min första reaktion var stor besvikelse.
men precis som sist, efter att ha gett det
en chans och lyssnat igenom det älskar jag det.
det är annorlunda, ja, men kent är kent.
they're awesome!
*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0