what's cool?

det är intressant att jämföra dagens barn med
hur det var att vara barn när jag var det.
jag tänkte exempelvis på skillnader gällande
vad de sysselsätter sig själva med och vad som
anses coolt bland kompisarna.
idag gick jag förbi ett gäng pojkar som inte kan
ha varit mer än elva år, och som stod i en ring
för att turas om att sniffa in godispulver genom
näsan. sedan ser man hur de frustar och frustar,
de skrattar och man ser samtidigt tårarna i ögonen
och det ångerfulla i den smärta de just vållat sig själva.
varför gör man liksom så? varför är det coolt? är det
för att man ska tåla smärta, eller för att man bara vill
efterlikna knarkare som snortar kokain?
lägenheten går sakta men säkert framåt. i fredags
blev vi helt klara med renoveringen och i lördags
var vi en tur på ikea och fick med oss nytt soffbord,
dvd-hylla och kombinerad bokhylla/vitrinskåp.
gardiner hänger uppe, det finns lampor och ljus.
det börjar likna något!
dock tog det många timmar och många svordomar
innan vi lyckades montera ihop ikea-skiten (varav
vissa delar var felmonterade från början).
bokhyllan/vitrinskåpet har var kvar, jääj.
nä, nu ska jag väl göra någon nytta innan min sjuka
älskling kommer hem från skolan.
(egentligen skulle jag vilja lägga mig och sova)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0