fin fint!

det här är ju ganska logiskt egentligen.
musculus sternocleidomastoideus heter ju förmodligen så eftersom att den har
sitt ursprung i sternum (bröstben) och fäster på lateralsidan av processus mastoideus
(ett tjusigt utskott strax bakom örat, eller ska jag säga dorsalt om örat? dorsalt som
kommer ifrån dorsum, som betyder rygg).
det mesta hänger ihop, och det är väl det som underlättar den här feta inlärningen.
men herregud det är ju så mycket!! hur mycket plats har man i sitt huvud egentligen?
det är en fin fin dag, som tyvärr mestadels kommer att spenderas på gymmet, i tvätt-
stugan och med näsan begravd i anatomiböckerna.
men känner jag mig själv rätt kommer jag smita ut en stund i det fina vädret.
pauser är av hög vikt!
ikväll blir det umgänge med vänner i alla fall, fiiiint.
långfredag för ett år sen - också soligt och fint

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0