run, baby run.

Helt okej sista dag i skolan i år. Seminarium, skumtomtar, julmust, apelsin, lunch, fika, slutligen föreläsning som aldrig blev av, då föreläsaren inte dök upp. Jättesynd kände jag nästan.
Mer tid till mig för att fixa julklappar, plugga på lite respiration och en sväng till gymmet och löpbandet. Tror att löpbandet har börjat tröttna lite på mig, eller så har mina ben tröttnat på löpbandet, för mina lår började krampa efter 30 minuter. Eller så får jag helt enkelt tagga ner lite löpning.
'
På tal om löpning har jag ju alltmer börjat tycka om att springa, och tycker nu efter ett halvår mer eller mindre regelbunden löpning att det är en trevlig vana! Pulsklockan jag fick i 20-års present har en stor del i det hela. Men nu känner jag att det är dags att springa för någon mer anledning än att jag får sköna endorfin-kickar av det. Jag vill sätta upp ett mål, göra det hela lite mer utmanande och lite mer motiverande. Ska jag satsa på att springa ett lopp? Eller bara förbättra min tid på milen? Sänka min arbetspuls vid given sträcka?
Lagom till nyår har jag tänkt fundera ut något kul!
'
Dags för mys och sängen. Imorgon väntar mer tentaplugg, då är det arbetsfysiologi och träningslära som gäller.
'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0