vinterland.

Det är snart två timmar sedan jag, pappa och Bosse kom hem från en dryg timmes promenad, och jag har fortfarande inte fått upp värmen. Jag har massa kläder på mig, bl.a. dubbla strumpor och tofflor, jag har en varm filt över mig, och jag har blivit serverad en varm kopp te av pappa. Allt detta, och ändå fryser jag fortfarande.
'
Julafton igår var precis så skön och mysig som förväntat. Jag vaknade upp hos mamma, och vi inledde dagen med en julpromenad med Bosse och kastade lite pinnar för att även han skulle bli lycklig. Sedan blev det grötfrukost, risgrynsgröt med kanel och socker - mycket viktigt. Lillebror tog god tid på sig att vakna. Senare kom pappa och syster över, och så var hela familjen samlad för julmat, umgänge, Kalle Anka, och julklappsutdelning. Jag är nu med kamera - en tuff, liten och lila kamera. Nöjd tjej.
'
Denna juldag förstörs tyvärr lite av plugg. Ja, det är jättesorgligt, men det ger jag blanka F i. Ska inte sitta hela dagen direkt, och ikväll ska jag bara umgås med pappa och ta det lugnt.
Imorgon kommer släkten till mamma, för lite mer julfirande.
På måndag åker jag till Göteborg, för lite kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0