det är inte som det en gång var.

jag har upptäckt en nygammal sida hos mig själv: boknörden.
jag har påbörjat en ny bokserie (twilight) och jag är fast.
jag läser för snabbt och ivrigt när jag väl läser. och när jag
tvingar mig själv att sluta sträckläsa och göra något annat
(för att boken inte ska ta slut så himla snabbt) vill jag nästan
börja krypa på väggarna.
undrar om det är allt mitt läsande som också har satt igång
mina grubblerier igen.
jag har något jag verkligen inte vet hur jag ska handskas med,
ett dilemma som jag vet att jag måste lösa.
jag vill inte grubbla på det så mycket nu, men den ständiga
frågan "vad ska jag göra?" poppar upp i huvudet varje dag.
jag drömmer till och med om det på nätterna.
jag känner mig inte tillräckligt klar med det för att kunna sluta.
inte än. det skulle kännas som ett svek mot den supermålinriktade
tjej jag än gång var.
åandra sidan ska jag börja plugga. i linköping.
det betyder mindre tid till annat, och dags att prioritera.
vad är egentligen viktigast i livet för mig?
får jag plats med allt? måste det ena utesluta det andra?
vad kommer jag att må bäst av?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0