offra eller välja?

idag är det exakt två veckor kvar till uppropet.
blir skitnervös bara jag tänker på det.
två veckor kvar av min underbara ledighet,
sen börjar allvaret. hjälp.
jag undrar om att lägga av är detsamma som
att ge upp eller att vända sitt eget jag ryggen.
eller om jag kan se det som ett modigt drag,
i ett försök att få ett lyckligare och mindre
begränsat liv?
lära mig att känna någon mening i livet utan det.
för det måste jag ju ändå lära mig, förr eller
senare.
frågan är om det är bäst att göra det nu, och hinna
med nya saker i livet medan jag är ung.
alla de här frågorna är frågor jag inte kan få svar
på förrän jag har bestämt mig.
och hur i hela friden ska jag kunna bestämma mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0