seg måndag.

biomekanik? biomekanik. jag säger då det.
krafter, tyngdpunkter, understödsytor, vinklar, vridmoment...
jag haaatar fysik. visst, det är bara en liten del, men det ingår
i anatomin som vi lär oss nu.
när jag gick på högstadiet hatade jag också fysik, och jag fattade
aldrig riktigt grejen med den.
jag memorerade bara in allt vi skulle kunna och såg till att få mvg
på proven, och så enkelt var det betyget fixat.
riktigt så enkelt är det ju inte nu.
förståelse, djupinlärning, efterfrågas. hm.
i övrigt vet jag inte vad jag vill.
jag vill ha allting, men vet att jag inte kan få det.
jag vet inte hur jag vill att mitt liv ska se ut, hur jag ska prioritera.
vad hinner jag? vad är värt att satsa på? vad mår jag bäst av?
och var vill jag egentligen att vi ska hamna, du och jag?
ibland önskar jag verkligen att jag kunde vara lite starkare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0