ensamvarg.

Ihopkurad i soffan i min mörka lägenhet sitter jag och huttrar.
Jag har fortfarande inte pluggat, jag har inte heller dammsugit.
Kraften och orken befinner sig någon annanstans. Försvunnen med dagsljuset.
Sugen på en promenad, men den virvlande snön och kalla vinden känns inte alltför lockande.
Tv:n är på, men jag känner mig ensam. Jag är en ensam tjej i en så gott som tom lägenhet. Jag behöver sysselsätta mig, annars blir jag galen. Jag är inte så bra på att känna mig ensam.
Jag borde göra något. Nu.
Kan diska faktiskt. Kanske dammsuga lite. Kanske lägga iordning lite papper, däribland min BK-rapport jag fått tillbaka idag. Godkänd. Jag gillar mina kommentarer: öppenhjärtlig med fina reflektioner.
Jag är öppenhjärtlig. BK är inget för mig, det är flummigt, luddigt och bara konstigt. Men tydligen är jag bra på att skriva om det i alla fall, och vara ärlig. Credit till mig.
Nu ska jag göra något. Är jag duktig belönar jag mig själv med att köpa något gott sen.

som jag saknar min lilla hårtuss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0