Vinternoll2.

Fyra timmar föreläsning i sjukgymnastik vid lungsjukdomar. KOL överallt, PEF hit, PEP och PEEP dit, CPAP, andningstekniker, slemlösanade... Fyra timmar, många främmande ord, tusen förkortningar, och allt i ett högt tempo. En eftermiddag. Tror nog att 75% gick in genom ena örat, och ut genom det andra.
Snabb sväng hem, följd av sväng till gymmet. Ingen bra dag, kände mig som en grönsak. Salladshuvud.
Snabb sväng hem, lite tacos. Storhandel med Johan, wihoo! Kommer i framtiden utnyttja hans bil fler gånger.

Och tidigare idag hittade jag ett par underbara skor till finsittningen på fredag. Jag är kär i dom. Dock är risken stor att jag kommer att lida av svåra fotsmärtor fredag natt. Lina kommer gråta för att hon är avundsjuk på mina skor, jag kommer gråta för att mina älskade skor ger mig fysiskt lidande. Men vill man vara fin får man lida pin. Så här ser dom ut:

Älskar förresten att det inte går att få till någon styckeindelning på min blogg (varför bara på min?). Men inte lika mycket som jag älskar att vi spås en iskall och lång vinter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0