använd hjälm!

Jag har upptäckt att äldre människor (generellt) är väldigt tacksamma patienter.
Det är en fin känsla när de skiner upp när dom ser en, och när de uttryckligen säger hur mycket dom uppskattar att man hjälper dom.
Sedan är det väldigt roligt att få en chans att träffa på olika människor. Just idag träffade Ida och jag en salig blandning av patienter, och många av dom fick oss att skratta ett flertal gånger.
Min första vecka på VFU:n har varit lyckad måste jag säga (VFU=verksamhetsförlagd utbildning = praktik)
Har läst Jonas Coltings bok för andra gången. Jag gillar verkligen hans syn på kost, träning och livsstil, samt de små berättelserna om hur häftig människokroppen är, eller sidorna med småfakta som "50 000 celler i din kropp dör och återskapas under tiden du läst den här meningen".
Jag gillar också hans svar på frågor, exempelvis:
Säg 5 bra saker med att träna?
- Du blir friskare, gladare, piggare, starkare och ser bättre ut naken!
Säg 5 dåliga saker med att träna?
- Din träning kommer att stjäla viktig dokusåpatid.
- Du kommer att ha svettiga träningsskor i hallen.
- Din garderob kommer kanske att behöva bytas ut.
- Ditt matkonto blir större.
- Vid utomhusaktiviteter som exempelvis cykling, rullskidor och inlines där du tränar på vägar är bilar och trafik ett reelt hot mot din hälsa och ditt liv. Ta det hotet på allvar! Använd hjälm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0