uppförsbacke.

Den här veckan har börjat väldigt kämpigt.
Jag har varit arg, förbannad, ledsen, uppgiven och utmattad.
Det är första gången sen jag började plugga som det känns riktigt tungt.
Innehållet i den här terminen är inte det allra roligaste, och inte blir det bättre med enorm arbetsbörda.
Men efter några sammanbrott eller flera, efter samtal till mamma för att få lite tröst och styrka, efter stöttning från kompisar och pojkvän känns det i alla fall inte omöjligt.
Det löser sig alltid i slutändan, och det är verkligen inte omöjligt (bara riktigt pissjobbigt emellanåt).
Jag önskar bara att jag någon gång kunde bli lite mer stresstålig, och att jag hade en mer avslappnad attityd. Lära mig innerbörden av "good enough". Lära mig gränser. Lära mig att ha lite tillit.
Nu ska jag äta ägg och lära mig lite pedagogik, innan jag sticker och tränar (jag lever på ägg).
Tjolahopp!

Tjejen bredvid mig på bilden gjorde mig riktigt glad idag.
Jag saknar den gamla tiden, tillfällen som på bilden.
Jag saknar dig min vän, min bästa tjockis

Kommentarer
Postat av: Sis

Du är världens bästa syster, glöm aldrig det!

2010-09-23 @ 13:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0