var blev det fel?

Hoppar på tåget för en nostalgitripp.
Ser minnen svischa förbi likt ett tåg som susar igenom ett stort landskap.
Vackert, fult, liv, död, lycka, misär, avgrund, människor, glädje, frihet.
Hittar man svaret på sina nutida frågor i det som redan varit?
Någonstans blev något väldigt fel.
I mina lyckligaste dagar och stunder vill jag gärna tro att det aldrig blev fel.
Men det blev fel.
Jag har fortfarande inte släppt taget, och det har inte släppt taget om mig.
Om jag bara visste exakt vad det var.
Om jag ändå bara kunde få slappna av, känna mig fri och bara njuta av livet.
Flera omgångar med problem. I efterhand har de alla något gemensamt. Mig.
Jag har aldrig varit bra på att lösa gåtor. Men jag har alltid velat.
Jag vill nu också. Skulle behöva vägledning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0