"det sägs att vi har en dejt"

Har inte varit särskilt produktiv idag, eller de senaste dagarna. Fast vill ändå ge mig själv lite cred som lade upp mina annonser på blocket. Min säng, min bokhylla, två par jeans som jag älskat och på något roligt vänster vuxit ur. Jag vill verkligen bli av med detta innan jag flyttar, därför satte jag väldigt låga priser. Kanske lite för låga..
Vaknade helt förvirrad imorse 8.30 av att telefonen ringde, och lät förmodligen också skapligt förvirrad när jag svarade.
Jag: "hallå?" (grötig röst, ingen namnpresentation)
Köpare: "hej jag heter X och är intresserad av din säng på blocket, finns den kvar? Ja vi kom ju hem från Skottland inatt, och då kunde jag ju inte ringa förstås, men jag såg att du hade lagt upp annonsen sent på kvällen... blablabla"
Jag: "okej ja den finns kvar, ni kan hämta den imorgon kväll"
Köpare: "ja men vad bra, vill du verkligen bara ha 200 för den?"
Jag: "ja, jag måste verkligen bli av med den"
DAMN. Om jag bara hade haft mage att hugga till med lite till. Eller sagt att det är högst bjudande, att jag missade att skriva det i annonsen. Eller satt ett högre pris från början. För fy sjutton vad folk har hört av sig om min säng idag. Jag blir lite ledsen i ögat vid tanken på hur rik jag hade kunnat bli.
'
Träning idag, men rehab för mig eftersom jag var dum nog att spela i helgen. Dösegt och helt meningslöst, men bra sällskap i form av kakan. Skulle skoja lite med lagets sjukgymnast som jag skulle diskutera min ljumske med, men sorgligt(pinsamt?) nog förstod han inte att jag skämtade. Kanske skämtar man inte om sånt. Kanske tolkar vissa människor dejt som bio och lyxig middag med levande ljus. Kanske trodde han att det var en raggningsreplik. Vem vet. Bäst att inte nämna det igen i alla fall.
'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0