hey, it's just hair.

Inledde dagen med korv med bröd, med ketchup och vitlöksdressing. Eller, egentligen började den med gårdagens chips. Hälsosamt. Inte. Inte en bra start på en mindre bra dag.
'
Nästa stopp frisören. Bokade in mig på ett billigt ställe(erbjudande 150 kr) och tänkte att det är ju bara topparna som ska klippas, kanske klippa upp det lite. Berättade det för herr Alberto med saxen, som nickade förstående och log. Han verkade sympatisk och startade upp en konversation och idrott(fotboll, killen var från Argentina/Spanien) och hans egna livshistoria. Kanske en plan att distrahera mig från vad han gjorde, vad vet jag. Försökte vid ett tillfälle förklara att jag alltid har benan på samma ställe för att jag har två virvlar som gör att det alltid ligger så. Lite som en hint att han ska klippa efter det. Han svarade med att om han gör på sitt sätt kan jag välja var jag ska ha benan. Försökte igen säga att jag aldrig byter. Han sa "jag förstår, jag förstår, jag har också virvel", men gjorde på sitt sätt ändå. När han var klar skyndade han sig till kassan, utan att visa upp resultatet där bak.
Hade en dålig känsla när jag gick därifrån och drog fingrarna genom håret. Kom hem, tittade mig i spegeln och såg förödelsen. Galningen hade minst sagt gått loss med saxen. Ojämnt. Fult. Hemskt. Hade ett väldigt ytligt ögonblick och fick ett smått sammanbrott och grät över mitt hår.
Tog mig sedan samman, gömde håret i en knut och fortsatte min tråkiga dag med packning och flyttstädning. Skrubbade golv och väggar i badrummet, rensade avloppen med tandborste. Lagom kul.
'
Avslutade dagen med en medelmåtta film och en chipspåse. Lite som tröst, trots att min kropp skriker efter en hälsosammare livsstil. Jag tar inte hand om mig som jag gjorde en gång i tiden. Så kan det vara.
Har i alla fall lugnat mig angående håret. Kan ändå nämna minst 10 andra saker med min kropp som jag inte gillar, som jag inte ens kan göra nåt åt. Mitt hår växer tillbaka, och jag kan nog snygga till det lite hos en annan frisör. Och jag tror att fult hår är ett ganska litet problem om man ska ha ett lite större perspekiv. Eller, jag vet.
'
Nu har jag babblat klart.
'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0