tjugohundraelva.

Första januari 2011 började minst sagt på speciellt vis. Sömnen blev 2+2. Första uppvaknandet - inte så roligt. Andra uppvaknandet - mycket bättre.
Jag vaknade otroligt trött, men så mycket klokare. Jag vet vad som är viktigt, jag har äntligen hamnat outside the box och kan se hela bilden. Det handlar inte om att lära sig spelets regler eller olika taktiker. Det handlar om att inte spela spel, det handlar om att vara, att leva, på ett äkta sätt. Man bör leva sitt eget liv, inte någon annans.
'
Efter mysig morgonstund med världens bästa mamma, bosse, chips, hundpromenad, lite love actually och prat om livet hälsade kära pappa på. Pratet om livet fortsatte, och det slog mig ännu en gång vilka kloka och underbara föräldrar jag har. Utan dom vet jag inte vad jag tar mig till.
'
Dagen fortsatte med thaimat från Golden Bangkok, nästan meningslöst plugg där jag försökte förstå mig på lungsjukdomar och jävla FRC, FRC, FRC, eller dumma PEP, NIV och all den där skiten. En lång, och uppfriskande promenad med kvinnan, karink. Hej då. Kram. Kramar.
Tillbaka till plugg, rester från thaimat, telefon, mammas envisande med ettan på tv med heliga kronprinsesan Victoria och prins Daniel, lite tugg och lite tjat, och mycket kärlek.
'
Nu ligger jag i sängen, efter mycket stök och bök, och avnjuter en kopp te och skumtomtar. Givetvis till satc. Nu har jag snart plöjt igenom hela boxen igen, är inne på näst sista skivan på säsong 6. Måste snart börja se över ersättningsalternativ.
'
Imorgon ska jag och Lina inleda tenta-p på allvar. Ångest. Imorgon är det också bara en dag kvar.

Embert och farsbert i ett nötskal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0