back to being human.

Som jag skrev i tidigare inlägg var jag sådär sugen på att jobba idag efter helvetesresan igår/inatt,
och inte var jag pigg när jag gick upp imorse.
Var inte heller pigg när jag kom till jobbet.
Tack vare en stressfylld morgon med grötkokning, frukost, kaffekokning, disk, gubbar som ramlar etc. lyckades jag koppla bort den värsta tröttheten.
Stressen gynnade dock inte min mage som gjorde ont och knep redan när jag vaknade. Snacka om att vara känslig för oregelbunden sömn- och matrytm. Min kvällsmat igår bestod av lite nötter, ett äpple, och en korv med bröd från pressbyrån i Falköping. Tack Falköping.
Jag jobbade på som en myra och blev tack vare detta klar redan till lunch. Då bar det av till mammas kolonilott - en jättemysig stuga med en underbar trädgård fylld med blommor, bärbuskar, fruktträd och kryddor. Mamma betalade för en flottig, men helt okej god, vesuvio med kebabsås. Bosse fick lite skinka och en pizzakant, så blev även han lite lyckligare.
Jag lyckades få nästan tre timmars sömn i stugan. Det tackar jag för! Det tog mig ett steg närmare att vara en homo sapiens.
Hemma blev det en löptur på 45 min och en lång skön dusch, följt av äggmackor och en kopp varm choklad. Ytterligare ett steg mot mänskligheten.
Nu har jag och pappa ätit SIAs goda chokladglass och jag tittar på grey's. Jag känner mig mänsklig igen.
Men hur mänsklig jag känner mig imorgon bitti blir väldigt intressant att se.
'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0