lugnet efter stormen.

Okej, någon storm var det kanske aldrig fråga om, men jag blev riktigt upprörd. Och arg.
Att inte få någon ersättning när en resa tog nästan 9 timmar istället för 4, och var en mardröm som bara blev värre och värre. Särskilt när vi fick åka med den jättetrötta busschauffören, och särskilt när alla norrköpings- och linköpingsbor fick åka en omväg på 5 mil.
Ibland är livet riktigt surt.
Ett löppass i högt tempo gjorde att min ilska mattades av. Ägg- och tonfiskmackor, te, vindruvor och jordgubbar, till solsidan i pappas sällskap gjorde mig ännu lugnare.
Livet är inte rättvist, så är det. Och gudarna ska väl veta, och jag också såklart, att mycket värre saker hänt. Både mig och andra.
Nu ska jag snart sova, vilket innebär att det snart är fredag.
Fredag = kripa.
Kripa = lycka.
'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0