lök.

Idag gick jag till jobbet, i mina trasiga converse, med träningsvärk från gårdagens spänstpass.
Det tog 30 minuter. Det var varmt och lökigt.
På jobbet har jag blivit ansvarig för "caféet". Idag stod chokladhjul på schemat, och kaffe&fika som vanligt. Och tidningsläsning.
Dagen till ära var det endast åtta boende som ville deltaga. Samtliga kvinnor. Det gick i alla fall bra på tidningsläsningen, helt otippat.
Imorgon ska jag introducera sittgympa. Vågar inte tänka på hur några som kommer dyka upp. Fast i och för sig kanske det är bra om dom är några, för jag gillar egentligen inte att hålla i gympa. Inte för många människor i alla fall. Dessutom skulle det lösa mitt problem med platsbristen.
Passade på att dra med mig G och gick tipspromenaden. Sol, lugn. Skog. Mitt jobb ligger i princip i Vrinneviskogen. Lagom harmoniskt, det uppskattas.
Kanske är jag en pensionär till själen. Ibland. Kanske inte. Kanske.
Städade efter lunch. Det var varmt och lökigt. Det är inte okej att röra sig mycket inomhus när det är varmt.
Gick hem, i mina trasiga converse, med träningsvärk, med mammas cykel utan luft i däcken.
Det var varmt, lökigt, och gjorde ont i fötterna. Nästa gång jag går till jobbet får jag ta mina äckliga och trasiga löparskor.
Vad hände med unna sig ett par nya löparskor ifall jag klarade bägge tentorna? Förmodligen blev jag sparsam(snål) som vanligt.
'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0