löken 2.0

Var det varmt och lökigt igår var det desto värre idag.
Var mina ben tunga som bly och gjorde ont i går var det desto värre idag.
'
Det går bra för mig just nu, med småsaker.
T ex igår, när jag bestämde mig för att låna mammas bil och åka hem till Linköping sen kväll för att hämta en blankett från min hyresvärd(faktiskt viktigare än vad det låter). Tog tid att åka förbi idrottsparken, för jag lyckades självklart precis tajma in slutsignalen IFK-Kalmar. För många skulle gå över vägen på ett flertal övergångsställen. När jag äntligen kommit förbi gasar jag på mot motorvägen. Just som jag kommit ut på motorvägen kommer jag på det: mina hemnycklar är kvar hos pappa. Grattis. Vänd. Upp, hämta. In i bilen. Ut på Linköpingsvägen. Bilkö. Världens kö ut från Norrköping. Grattis. Det blir en sen kväll.
Eller som idag. Får en spontanidé att handla lite grönsaker på vägen hem från jobbet(som jag återigen gått till och ifrån med mina trötta ben). Just som när jag ska betala kommer jag på att plånboken är hemma. Grattis. Spring och hämta.
Hej trött tjej. Hej senil tjej.
'
Sittgympan idag gick faktiskt bra, över 10 damer vågade sig delta. Mycket trevligt.
Efter jobbet har det blivit umgänge med syster och pappa. Promenad med sär-Anna. Onda ben.
Nu har jag mitt te och min skål med skivad banan och färsk mango. Lovely. Men det gottgör inte faktumet att jag åt godis och nötter idag. Det kommer alltid en annan dag. Någon dag kanske jag lyckas välja att vara duktig.
'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0