att bryta ihop och komma igen.

När orken inte finns att springa ifrån något får man helt enkelt inse att man får stanna upp.
När man stannat upp och allt kommer ifatt en känns det som att man slagit i botten - fram tills då man inser att det alltid finns någon där för att hjälpa en upp.
En varm dusch spolar sedan bort resterna av ångesten, och man kan sedan känna sig alldeles tom, ren och ny.
Det kallas att bryta ihop och komma igen.
'
Praktiken tar sig. I eftermiddag fick jag gå från avdelning 6 till att följa med lite på kardiologen, och bl.a. delta i hjärtgympa. Jag kunde konstatera följande:
* Min koordination suger fortfarande
* Min engelska är så ringrostig att den nästan inte finns (upptäcktes i samband med konversation med en tysk utbytesstudent som också gick på kardiologen)
* Avslappning är lätt det bästa med ett gympapass. Varför kan man inte oftare lägga ut en matta hemma, sätta på lugn musik, och bara koppla av? Bara några minuter är grymt skönt.
'
Nu ska jag fortsätta förbereda min sittgympa jag ska hålla i nästa vecka. Sedan blir det sängen, finally.
'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0