nja.

Askultation idag, vilket innebär att jag gått med en klasskamrat på hand- och plastik, samt brännskadeintensiven där han gör sin praktik. Kul att få se lite nytt, men mindre kul att se brännskade-patienternas omfattande skador. Är det något jag aldrig, aldrig någonsin vill råka ut för är det en brännskada. s-m-ä-r-t-a.
Det blev i alla fall en bra uppvärmning inför imorgon, då jag för första gången i mitt liv ska vara med på öppen kirurgi. Det är By-pass-operation (CABG) som står på schemat. Hoppas att jag inte svimmar, och att jag i såna fall ramlar bakåt om det händer. I och för sig har jag aldrig svimmat i hela mitt liv, och då har jag ändå dissikerat en död människa och sett hur man plockar bort svårt brännskadad/död hud från en människa.
'
Trött, seg, och lat som jag var idag blev det inget gym. Istället blev det ballerina kladdkaka och mjölk (inte jättebra emma), och försök till plugg. Hamnar ändå mer vid datorn än i böckerna. Jag får panik när jag tänker på hur mycket det är vi gjorde i skolan innan praktiken som jag inte kommer ihåg nu, och hur mycket vi har framför oss när vi kommer tillbaka: basgrupper, seminarier, uppgifter, rapport, och tentaplugg. Hur ska man hinna tentaplugga när man har massa annat? Plus att det bara är en och en halv vecka mellan praktiska och skriftliga tenten. Inte okej.
'
Har man råd att betala en hyra på 3 400 i månaden som student när man lever ganska knapert med en hyra på 2 700 i månaden?
'

Kommentarer
Postat av: sis

har ni bostadsbidrag?

2011-04-02 @ 08:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0