sunny sunday.

Söndag, och jag vaknade upp halv elva (halv tio) helt utvilad. Tack, äntligen! Efter att ha smaskat på resterna av gårdagens enorma godispåse (3.90kr/hg på Netto), hugger jag nu in på en frukost bestående av ägg och tonfisk på knäckemacka och en ruggigt god grapefrukt.
Sedan blir det plugg, gym, handla, laga mat, äta mat, plugga, städa, och kvällsslappa och ladda inför ny måndag. Klippa naglar också, viktigt.
'
Shoppingen igår blev inte superlyckad, men jag kom ändå inte hem tomhänt. Känns som att det alltid är så att när man sparat ihop pengar och inte shoppat på hundra år, och vill shoppa loss, så hittar man nästan ingeneting. Man hittar lite man gillar, det man gillar är för dyrt, sitter inte bra, eller finns inte i rätt storlek.
Trevligt var det i alla fall, med bra sällskap i form av Lina och Anna. En korv med bröd och b&j-glass från karamello satt inte heller fel.
Kvällen blev inte heller helt som tänkt, men ändå lyckad! Systemet hade hunnit stänga när jag kom på att jag borde köpt vin till kvällen. Det blev inte bion som jag bokat. Men jag lagade god mat och efterrätt, och den stora godispåsen kom till användning då det blev family guy och national treasure på tv istället.
Earth hour blev en mysig historia, och vi bestämde oss för att vandra lite i stan för att se om många valt att släcka ned. Det var inte många. Men promenaden var mys ändå!
'
Nu är det dags att sätta igång med allt som ska hinnas med idag!
'
I'll find a way to get there.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0