svart.

jagat bekräftelse och prestation i nästan hela mitt liv.
prestera, bekräfta, prestera, bekräfta.
alla beslut jag tagit mig på senare år har varit mina egna, men ändå inte.
besluten har lett till att jag inte presterar.
jag undviker att bli besviken. MEN
utan prestationen kommer inte bekräftelsen.
det är tomt.
vad är jag utan prestation?
i mina egna ögon är jag ingenting. i mina ögon.
jag har kämpat länge för att det inte ska vara så.
men jag är fortfarande tjejen som sätter all sin självkänsla i prestationen,
för hos mig själv är det bara tomt.
'

Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag vet hur det känns, och jag har ett boktipps till dig som jag tror kan hjälpa dig. Den har gjort extremt mycket för mig i alla fall. den heter "Duktighetsfällan" och är skriven av Joanna Rose & Aleksander Perski. :)

2011-11-08 @ 16:52:57
URL: http://venica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0