vilken färg har själen?

till skillnad från igår har den här skoldagen varit lite mer givande. har fått träna lite olika former av förflyttning med lift, glidbräda och även testat på tipping. har lärt mig att man kan få herpes i hjärnan och att det kan vara livshotande. vågade inte fråga föreläsaren hur herpes hamnar i hjärnan.
'
fick tråkiga nyheter om att viggo dog hos veterinären idag. det gjorde mig ledsen, framförallt för mina gudföräldrars skull. jag skulle bli förstörd om vi skulle ta bort bosse, och då har vi "bara" haft honom i fem år. jag som aldrig tyckte om hundar förut har verkligen lärt mig förstå det fina med dom. sedan hyser jag ju stor empati för djur överlag, även mot insekter som jag har stor fobi för.
'
efter en lååång eftermiddag i skolan har jag fått uppleva en mindre behaglig kombination av rastlöshet och extrem trötthet. hade jag varit en bebis hade jag förmodligen varit skitjobbig, trotsig och skrikit som en gris. nu fick jag bara allmänt damp istället.
och vad gjorde jag åt det? jag bakade kladdkakemuffins med m&m's. och åt.
s-u-c-k.
vad som är mer att sucka åt är att klockan är 24 minuter över midnatt och min sambo sitter på golvet med sin kompis och spelar tv-spel. jag är trött, vill helst sova, men tvingas lyssna till smattrandet från k-pister och allt sånt där. pangpangpangpang. det kan vara det mest irriterande ljud som finns när man är trött.
försöker samla mod till mig att vara den tråkiga bitchen som säger att det är dags att sluta spela nu. eller så kan jag se ett avsnitt satc. kan ju sätta gränsen kl 01.00. inte en minut senare.
'
frågan är vem av oss som har mest damp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0