kontroll.

om man längtar tillbaka till något som egentligen inte var bra för en,
betyder det att något är fel?
kanske längtar jag tillbaka till kontrollen, att hantera sina känslor på nåt sätt.
kontroll är egentligen inget bra, det vet jag.
men det är nu, när jag inte har kontrollen längre, som jag känner mig
otroligt frustrerad, rastlös och ibland nästan nära till panik.
kontrollen är inte bra,
men ändå vill jag så gärna ha den.
jag vill tillbaka, men jag vet att jag aldrig kommer gå tillbaka till det igen.
för trots att jag hemskt gärna vill ha kontrollen, så vet jag att den sortens
kontroll är skadlig för själen.
jag vet bara inte hur jag ska handskas med det här.
jag lyssnar i alla fall inte på tankarna som vill att jag går tillbaka,
alltid något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0