una mattina.

sover fortfarande dåligt. drömmer mardrömmar och vaknar. känner mig aldrig riktigt utvilad därför. undrar varför jag ofta drömmer mardrömmar, jag har gjort det ända sedan jag var liten. är jag en orolig själ eller vad beror det på?
 
har i alla fall ägnat hela förmiddagen åt att söka jobb. det vill säga ringa runt för att få nej efter nej. kul att man har pluggat och slitit som fan i tre år och det inte finns jobb när man väl är klar. jag vet att det är dumt att oroa sig framåt, vem vet jag kan ha tur som får tag på något innan examen. annars löser det sig väl på något sätt. men jag blir ändå så ledsen och orolig, för jag vill så fruktansvärt gärna ha jobb. det värsta är att k, vars vikariat går ut sista januari, också söker jobb som sjukgymnast. mardrömmen är att vi båda kommer att vara arbetslösa. usch...
 
har försökt bota jobbångesten med att läsa på lite om idrottskador inför min praktik. gick sådär, min ork och motivation var nere på noll. så har tittat på film, tvättat, bakat egna proteinbars och kört ett skönt intervallpass istället. lite produktivitet i alla fall.
 
nu känner jag mig ensam igen och då kommer alla oroliga tankar om framtiden. då är det tur att jag har min vän josefin, bara tio minuter bort på cykel. har varit hos henne nästan varje kväll den här veckan. min räddare i nöden.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0