en snål/fattig plugghäst.

Det blev en lång dag i skolan med tentaplugg. Huvudet snurrade av alla artiklar, alla olika handlag och grepp, och olika tillstånd och diagnoser för ländrygg när jag kom hem. En snabbstädning och milen i ett ganska högt tempo rensade skallen, och nu efter dusch och kvällsmat är jag helt slut.
 
Bet i det sura äpplet och lämnade in min cykel idag och fick ett nytt däck och en ny slag. Det är en typisk grej som jag hatar att lägga pengar på. Under min löptur pajade mina hörlurar (som vanligt), vilket också är en otroligt tråkig utgift. Det är inte heller så tacksamt att få dessa utgifter i slutet av månaden när pengarna börjar sina, särskilt inte efter en lyxhelg i Örebro. Är nu en riktig snålis.
 
Drömmer om jobb, solsemester och ny lägenhet. Mitt önsketänkande tar mer plats från saker som jag kanske borde ägna lite mer tid åt, som till exempel jobbsökning och ett beslut om hur jag gör med fotbollen. Som så många andra kvällar tänker jag att jag är för trött, jag tar det en annan dag.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0