KUA.

Har avverkat mina två första pass på KUAn (klinisk undervisningsavdelning). Det är på en ortopedisk avdelning som drivs av studenter från sjuksköterske-, läkar-, arbetsterapeut- och sjukgymnastprogrammet. Vi jobbar alltså i team, det är det som är grejen. Vi ska lära oss samarbeta med varandra. Det är jättekul, men också himla rörigt och förvirrande i början när man kastas in i hetluften. Alla ska hjälpas åt med omvårdnadsarbetet också dessutom, vilket gör det svårt att enbart fokusera på sin egen profession.
 
Kommer att gå kvällspass, dagspass, ledig, i två veckor framåt. Samtidigt är ländryggskursen i full gång, det är fältstudier, seminarium i entrepenörskap, tentaplugg och gärna också jobbsökande som måste ske samtidigt. Jag är med andra ord inte särskilt ledig i två veckor framåt.
 
Nu ska jag äntligen SOVA! Imorgon på min "lediga" dag är det fältstudie morgon/förmiddag och sedan tentaplugg med fina Lina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0