"modern" diagnos.

"magnetkamera vänster höftled visar att du har "modern" diagnos. Du har en förändring som man ser hos duktiga, flitiga och ambitiösa idrottare som man efteråt kan säga har belastat sitt skelett för hårt. Skelett svarar på belastning med att bli starkare förstås. Tyvärr är det olyckligt när det sker i lårbenshalsen som i ditt fall och då sker det även i taket ovanför lårbenskulan. Det blir helt enkelt trångt och man får alltså en inklämning av strukturerna i mjukdelar som brukar kunna ge symtom som tilll exempel ned i benet..." 
 
 
Först skrattade jag när jag läste brevet från läkaren. "Modern" diagnos. Modern höftled. Trendig tjej. Sedan var jag nära att gråta - av lättnad. Inte lättnad för att jag var rädd för att det skulle varit något värre, utan lättnad över att det visade något (vilket jag verkligen inte trodde att det skulle göra). Sex år av återkommande ljumskbesvär, som flera gånger hållt mig borta från fotboll 6-10 månader. Sex år utan att veta vad det är. Tills äntligen, äntligen, äntligen idag. Jag har fått en remiss till ortopeden, så vi får se vad som händer här näst.
 
 
Annars idag har jag skrivit uppsats med Anna P. Det går fortfarande misstänkt bra. Jag har lagat mat. Jag har tränat, i regn och lera. Det var inte roligt. Något säger mig att det inte hade varit roligt om det så vore sol och på konstgräs. För fotboll har bara varit roligt några enstaka gånger sen ett par månader tillbaka. Känns lagom kul att ha noll motivation till fotboll, som man pendlar för samtidigt som man har fetångest över skola och jobbsökning.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0