radioactive.

i söndags bestämde jag mig för att ha en positiv vecka. att jag ska vara stark och inte låta mig slås ner av motgångar och fokusera på det som är positivt.
 
i måndags gick det utan svårigheter, då det blev klart att jag och k får en lägenhet i norrköping från första april och jag fick en arbetsintervju som personlig assistent inbokad i slutet av veckan.
 
igår var det svajigt; jag fick min första jobbdag för logent (åtta timmar), äntligen. jag fick också bekräftat att jag inte fick jobbet som sjukgymnast som jag varit på intervju för, dom valde någon med mer erfarenhet. jag vill också ha erfarenhet, men det är jävligt svårt när man inte blir anställd pga. liten erfarenhet och ung ålder. 
 
idag är det svårt; dagen började med att min jobbintervju avbokades, för dom har redan hittat en annan för jobbet. kul. jag vikarierade istället för t och höll i ett wet vest-pass (rehab i djupvattenbassäng). det var kul och samtidigt jobbigt, för det påminner mig så mycket om vad det är jag verkligen vill göra, men inte kan för att jag inte har något riktigt jobb. 
 
resten av dagen ska gå till plugg och senare ikväll fotbollsträning i snö och kyla, hemkomst 23.00. lovely.
nä, livet är inte alltid så lätt. det är faktist svårt att ha en positiv vecka just nu. men jag gör mitt bästa. jag fokuserar på att jag blir norrköpingsbo igen i april, ihop med min k. som jag längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0